קנס של 6 מיליון ש"ח הוטל על מפעל המלט המזהם

אליהו גרין No Comments on קנס של 6 מיליון ש"ח הוטל על מפעל המלט המזהם

המזהם גם משלם: המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך של כ-6 מיליון שקל על חברת נשר- מפעלי מלט ישראליים מרמלה, בגין חריגות מערכי הפליטה וזיהום האוויר, ובימים אלו מנהל מחוז מרכז של המשרד הליך אכיפה נוסף נגד המפעל בגין הפרות של היתר הפליטה

צילום: אילן מלסטר
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המשרד להגנת הסביבה הטיל על חברת נשר מפעלי מלט ישראליים עיצום כספי בסך של 5,991,680 שקל, בגין הפרות של תנאי היתר הפליטה שניתנו לחברה על ידי המשרד, בהתאם לסעיף 52 לחוק אוויר נקי. עיצום זה הוטל בגין מספר הפרות, הכוללות בין היתר חריגה מערכי הפליטה של חלקיקים וכספית ותרכובותיה, בניגוד להיתר הפליטה ולחוק ותוך זיהום האוויר.

חברת נשר מפעלי מלט ישראליים מחזיקה בהיתר פליטה מתוקף חוק אוויר נקי. בשלושה דיגומי פתע שערך המשרד להגנת הסביבה בארובות המפעל, נמצאו חריגות מהערך הקבוע של המזהם חלקיקים בהיתר הפליטה. בנוסף, במהלך שנת 2019 נתגלו במערכות הניטור הרציף של המפעל, שמופעלות בהתאם לדרישת המשרד, חריגות מהערך הקבוע למזהמי כספית ותרכובותיה בחמישה מקרים שונים. לאור זאת, פתח מחוז מרכז של המשרד להגנת הסביבה בהליך אכיפה לחברה וערך שימוע למנהליה.

"חלקיקים יכולים להיות חומרים נוזלים או מוצקים אשר מרחפים באוויר, ולהם מקורות טבעיים או מלאכותיים ממעשי יד אדם, כמו מפעלי תעשייה. ההשפעה הבריאותית של החשיפה לחלקיקים קשורה ישירות למקור החלקיקים, לגודלם ולהרכבם הכימי. כספית היא מתכת כבדה ורעילה, בעלת יכולת העברה למרחקים ארוכים ויציבות סביבתית שמאפשרת לו שרידות גבוהה. הכספית עלולה להצטבר במערכות אקולוגיות, והיא בעלת השפעות משמעותיות על האדם והסביבה" אומרים במשרד.

יש לציין, כי ערכי הסף שקבע המשרד להגנת הסביבה בהיתר הפליטה של המפעל הם בהתאם למקובל באירופה ורחוקים מהסף שיוביל לזיהום אוויר ופגיעה בבריאות הציבור, תוך עיקרון הזהירות המונעת.

במקביל להליך האכיפה שניהל המשרד, ובעוד המפעל מבקש ביטול והפחתה של העיצום, המשיך המפעל לבצע את אותן הפרות: במהלך השנתיים האחרונות נמצאו הפרות נוספות של התנאים, לרבות בימים ובשבועות האחרונים, ולעיתים מבלי לדווח עליהם כמתחייב בהיתר הפליטה שלו. בגין אלו, בין היתר, החל לאחרונה מחוז מרכז של המשרד בהליך אכיפה נוסף מול המפעל ומנהליו.

גדעון (גידי) מזור, מנהל מחוז מרכז של המשרד להגנת הסביבה: "המשרד רואה בחומרה את ההפרות של המפעל. הליך האכיפה שניהלנו מול המפעל הוכיח שוב כי היתרי הפליטה והאכיפה שלהם קריטיים לשמירה על בריאות האוכלוסייה בסביבת המפעל. בימים אלו, אנו מנהלים הליך אכיפה נוסף מול המפעל, לאור הפרות נוספות ודומות של ההיתר. אנו רואים בחומרה כל תקלה או חריגה של מפעל נשר, ופועלים בכל הכלים והסמכויות העומדים לרשותנו במטרה לשמור על בריאות הציבור והסביבה"



0 תגובות